Nieuwsbericht

Emotioneel duurzaam design

Het is van groot belang om de emotionele waarde en culturele betekenis van mode, consumentengedrag en dus de sociale aspecten van duurzaamheid nadrukkelijker te belichten in onderzoek naar verduurzaming van de textiel- en mode-industrie. De diepgaande verankering van het merk Vlisco in de Afrikaanse cultuur en identiteit demonstreert hoe sterk de ‘emotionele duurzaamheid’ van mode kan zijn. De hypothese is dat de ontwikkeling van meer inzicht in en kennis over ‘emotionele duurzaamheid’ in een Afrikaanse context, aan de hand van de grote emotionele waarde van de Vlisco-stoffen voor Afrikaanse consumenten, een essentiële bijdrage levert aan de westerse discussie over duurzaamheid, en specifiek over nieuwe circulaire design strategieën.

 

 

Over het project

Financiering
SIA KIEM Creatief (en SIA RAAK-aanvraag)

Betrokkenen
ArtEZ, Saxion, Modint, Vlisco, ontwerper Simone Post

Looptijd
2019

Website >>

ActueelThema'sDossier CoronavirusAgendaLid worden