Nieuwsbericht

DSFW 2020 - Doe je ook mee?


24 t/m 30 september 2020
Modint zet zich dit jaar samen met INretail in voor Dutch Sustainable Fashion Week! Omdat het tijd is dat we laten zien dat onze branche mooie stappen zet. Wij hopen natuurlijk dat je meedoet, als merk met eigen retailkanaal, maar ook als je verkoopt aan retail kun je meedoen en je klanten betrekken. Juist in deze tijd is het van belang om je klant bewust te maken van duurzame items in je collectie! Zichtbaarheid is hard nodig.

 

Hoe werkt het ook al weer?
 
De Dutch Sustainable Fashion Week is een landelijk fashion event waarin duurzame mode centraal staat. Het event vindt jaarlijks plaats. Dit jaar hebben we het evenement naar september verplaatst, en dus een week vervroegd, omdat dit beter aansluit op andere mode-evenementen. Ook zal dit jaar er wat anders uitzien qua invulling, want shows met grote aantallen publiek zijn uitgesloten. Wel vinden er andere spraakmakende activiteiten plaats en ligt de focus in het bijzonder op zichtbaarheid in de (online) winkelstraten en daarbij online exposure in samenwerking met influencers.

 

 

Juist dit jaar is zichtbaarheid in de winkelstraten van groot belang. Daarom besteden we ook hier bijzondere aandacht aan. Samen met een gespecialiseerd communicatiebureau hebben we ons nieuwe communicatiepakket ontwikkeld  

 

De deelnemende bedrijven ontvangen een box met het communicatiepakket, waarin het promotiemateriaal zit zoals hieronder getoond, waaronder een Cheat sheet met 5 FAQ (frequently asked questions ) om in dialoog te gaan met klant en leverancier. Bovendien vind je een online en offline infokit, om deze vragen goed te kunnen beantwoorden. Ook krijg je ondersteuning van influencers, die via hun netwerk deze 5 vragen behandelen. We nodigen bedrijven uit voor de business day op 28 september, waar we een leuk aanbod van webinars hebben over transparantie en communicatie. We nodigen MVO managers graag uit om in gesprek te gaan met consumenten of winkelpersoneel. Deze week laat stappen zien die we nemen, maar ook de uitdagingen en zet vooral in op de dialoog.
Doe je mee?

Grote mediacampagne

De Dutch Sustainable Fashion Week wordt ondersteund door een uitgebreide mediacampagne. Denk aan:

  • Landelijke publiciteit van o.a. NOS en RTL
  • BN’ers als ambassadeurs
  • Een knaller van een kick-off event
  • Een campagnewebsite en veel reuring op social media
  • Sustainable experts aan het woord
  • Aandacht van lokale en landelijke overheden
  • Online én offline shoproutes door heel Nederland
  • Publieke activiteiten zoals (lokale) modeshows en inspirational talks
  • Een communicatiepakket voor merken en retailers, om duurzame labels in de spotlight te zetten

Ook hebben we afrondende gesprekken met een belangrijke mediapartner, waar we ontzettend trots op zijn. Eén van de leading mode-glossy’s in Nederland.

 

 

Doe ook mee!
Wilt u uw duurzame label(s) ook dit jaar weer extra onder de aandacht brengen tijdens de Dutch Sustainable Fashion Week? Neem dan deel aan deze spraakmakende, positieve, landelijke campagne! Deelname is kosteloos. Je betaalt alleen €19,- per verzending van een communicatiepakket.

 

 

Aanmelden? Klik hier

(dit pakket is nog in ontwikkeling en dus ter indicatie)

Wilt u eerst meer weten? Neem dan contact op met Nienke Steen of Cécile Scheele

Aanmelden zo snel mogelijk bij voorkeur voor 1 september in verband met bestellingen van pakketten.

ActueelThema'sAgendaBlogLid worden