Nieuwsbericht

Hoe digitale en fysieke identiteiten verweven raken in virtueel modeontwerp 

De metaverse, is nog steeds in voortdurende ontwikkeling. Het is een multiversum van verschillende virtuele omgevingen die gebruikers in staat stellen online ruimtes en hun plaats daarin te verkennen. Bij een virtuele ruimte horen virtuele aankleding en ook mode. Het was dit specifieke aspect dat werd onderzocht tijdens een paneldiscussie op Met Ams, het tweedaagse evenement dat 15 en 16 juni plaatsvond. Lees er meer over in het artikel van FashionUnited
Ook Modint zette stappen in deze richting met de organisatie van de bijeenkomst Futureproof with digitisation. Digitalisering is een zeer breed onderwerp, dat gaat van het verzamelen van downstream data uit de keten, via digitaal ontwerp en pasvormen, IP en beveiliging naar digitale showrooms en verkoop op sociale media, en meer. Verschillende van deze aspecten kwamen dit jaar al aan de orde en zullen dat blijven komen. Lees meer

Ook tijdens ShoppingTomorrow – Final Sprint nam Max Pinas, creative director en partner bij DEPT®, ons mee in de wereld van Metaverse en NFT’s. Hoe ziet de digitale toekomst eruit en hoe kun je hierop inspringen? En lees TextilWirtschaft (wellicht heeft een inlog nodig om het complete artikel te kunnen lezen): Die Gaming-Branche ist Vorreiter im Metaverse. Aber auch im Mode-Business sind bereits zahlreiche Unternehmen an Bord. Mehr
Zeer interessant werk uit Engeland (Nottingham) op dit gebied. Virtual Reality Force Feedback Smart Garments.