Grip op debiteurenbeheer
15-02-2022 – Nu de lockdowns achter de rug lijken en steunmaatregelen eindigen is het van groot belang om (oude) vorderingen niet verder op te laten lopen en nieuwe leveringen weer normaal betaald te krijgen. Cruciaal is om grip te hebben op je debiteurenstand. De lockdown heeft voor een groei in zombie-bedrijven gezorgd. Wie zegt dat jouw klant niet in (verdere) financiële problemen is gekomen? Goed debiteurenbeheer is daarbij van essentieel belang. Een aantal belangrijke stappen om te nemen in goed en adequaat debiteurenbeheer:
- Organiseer het debiteurenbeheer;
- Zorg dat je weet met wie je zakendoet;
- Check voorafgaand aan de verzending of er negatieve signalen zijn;
- Stuur snel een factuur na het uitleveren van de goederen;
- Zorg dat je eigen administratie steeds up-to-date is;
- Zorg dat je een duidelijk aanmaningsbeleid hebt en hanteer dat consequent;
- Neem snel telefonisch contact op over vervallen facturen;
- Wees voorbereid op betwiste vorderingen;
- Wacht niet te lang met overgaan tot andere (incasso)maatregelen als betalingen uitblijven. Immers; in de sector leveren we allemaal tijdens het seizoen uit, facturen van alle leveranciers komen binnen een korte termijn van elkaar binnen. Diegene die het meest achter betaling aan zit, zal het snelst betaald worden.
Uitbesteden debiteurenbeheer
Wanneer je je debiteurenbeheer uitbesteedt, biedt dat een aantal voordelen. Zo kan het als erg lastig worden ervaren om achter je geld aan te gaan, terwijl je ook de goede klantrelatie in stand wilt houden en opnieuw wilt verkopen. Doordat je het uitbesteedt aan een externe partij, kun je wat meer afstand van nemen en je richten op commerciële activiteiten; je houdt daarmee tijd over. En bovendien, vreemde ogen dwingen wat meer.
Daarnaast heeft een externe debiteurenbeheerder meer expertise. Zijn of haar ervaring en deskundigheid helpen je uitstekend in het beheren, oplossen en voorkomen van problemen in je debiteurenbeheer. En vaak spreekt een externe debiteurenbeheerder meerdere talen, zodat je buitenlandse klanten in hun eigen taal worden benaderd.
MODINT Credit & Finance voert voor veel bedrijven het debiteurenbeheer. Wij ontzorgen onze klanten met onze specialistische en maatwerk dienstverlening. Wij communiceren zonder moeite in de moedertaal van jouw klant. Onze focus ligt bij uitzonderlijke klantenservice en telefonisch contact. Zo zorgen wij voor vroegtijdige opsporing van disputen en problemen en daarmee maximale beperking van verdere incassomaatregelen en gerechtelijke procedures. Neem contact op met MODINT Credit & Finance om de mogelijkheden eens te bespreken met elkaar. info@modintcredit.com
Telefonisch debiteurenbeheer Duitsland
Duitsland is by far onze grootste handelspartner. Daarom is het belangrijk goed de taal te spreken. In sales wordt vaak gebruik gemaakt van agenten of Duitse vertegenwoordigers, maar wordt het debiteurenbeheer vaak door de Nederlandse collega’s uitgevoerd. Hierbij speelt de taal een belangrijke rol, maar ook adequaat debiteurenbeheer voeren naar Duits handelsgebruik is belangrijk om ‘Erfolgreich’ te zijn over de Duitse grens. MODINT Credit & Finance biedt daarom vanuit haar Duitse vestiging een web-training voor (in-house) telefonisch debiteurenbeheer of incasso in Duitsland.
Voor meer informatie, neem contact op met MODINT Credit & Finance of bel +31 88 5054700.
Het laatste nieuws
What’s Up – Rens Tap per 1 januari 2025 met pensioen & Innovatief recyclingproces hotellinnen door SaXcell en Blycolin
Het voor u verzamelde bedrijfs- en economische nieuws uit de sector - 24 december
Trade Policy & Customs Update nr. 3, 2024
Trump elected: new tariffs might have an effect on your supply chain - December 19th, 2024
Modint Highlights 2024
Ieder jaar zetten wij de belangrijkste resultaten en activiteiten in een overzicht. Zo kun je heel eenvoudig zien wat Modint doet om jou als lid te ondersteunen. 2024 stond in het teken van innovatie,...