Ga naar de inhoud

Modint highlights 2022

Als een ding in 2022 duidelijk is geworden, is het dat één bedrijf slechts een stukje van de oplossing is. De kleding- en textielsector staat in de hele keten voor complexe uitdagingen. Ga er maar aan staan, dezelfde vragen komen ieder jaar bij onze leden terug: Hoe ziet je bedrijfsstrategie eruit? Wat betekent dat voor de duurzaamheidsstrategie? Hoe waarborgen we kwaliteit? Kan technologie ons helpen en hoe dan?

Veel bedrijven zoeken inspiratie en samenwerking. Wat doet mijn concurrent? Wat wil de overheid van mij en wanneer moet ik daarvoor klaar zijn? Hoe neem ik mijn klant mee en breng ik de boodschap over dat duurzaamheid en kwaliteit ook een prijskaartje hebben?

Gelukkig zien we steeds meer partnerships ontstaan. Met toeleveranciers en maatschappelijke organisaties. Met partijen die dezelfde ambities delen en zoeken naar kansen en mogelijkheden om nog beter in deze wereld te ondernemen. Samen kan meer dan alleen en samenwerking loont!

Wat betekent dit voor jou en Modint?
Modint ontwikkelt zich steeds meer tot hét platform dat verbindt. Waar antwoorden te vinden zijn op prangende vragen. Waar tools te vinden zijn die hulp bieden bij ingewikkelde regelgeving. Waar bedrijven elkaar rond thema’s ontmoeten en elkaar inspireren. Waar gezamenlijk optrekken leidt tot lagere kosten en we inzet van dure adviesbureaus helpen besparen. De medewerkers van Modint spreken honderden professionals uit bedrijven in consulten en events. Zij zijn de antennes van de sector!

En daarmee vragen we ook steeds indringender aandacht voor de primaire boodschap van onze sector: textiel loopt als een rode draad door onze samenleving, maakt mooi, beschermt ons, houdt ons warm en draagt iedere dag bij aan het welzijn van mensen! Daarmee sluiten we 2022 af en luiden we samen vol vertrouwen een nieuw jaar in!

Bekijk ons Jaaroverzicht

Bekijk ook het highlights filmpje
 

 

Ook Modint lid worden? Bekijk de voordelen van het lidmaatschap

Het laatste nieuws

Vooruitzichten voor de fashionbranche in 2025: Groei in een uitdagende markt

Het nieuwe verkoopseizoen is van start gegaan, ingeluid door modeshows, vakbeurzen en mode-evenementen. Wat staat de fashionsector in 2025 te wachten? Ga goed voorbereid het verkoopseizoen en de orderintake in.

What’s Up – IKEA Parent Ingka to Invest $1 Billion in Recycling-Focused Companies

Het voor u verzamelde bedrijfs- en economische nieuws uit de sector - 20 januari

Rapport McKinsey en Business of Fashion: The State of Luxury

Adviesbureau McKinsey en Business of Fashion hebben het rapport ‘The State of Luxury: How to navigate a slowdown’ gepubliceerd. Macro-economische tegenwind, verschuivende voorkeuren van klanten en een...