Dossier Directe Import

Directe import is de handelsstroom waarbij Nederlandse consumenten die (digitale) producten en diensten buiten de Europese Economische Ruimte (EER) via een webwinkel of (via een webwinkel op) een online platform kopen, zonder tussenkomst van een importeur en/of distributeur. Landen die gelegen zijn buiten de EER zijn de zogenoemde derde landen. Zowel ondernemers als particulieren uit die derde landen verkopen aan Nederlandse consumenten. In dit dossier vind je belangrijke ontwikkelingen over dit onderwerp. 

Meer informatie Minder informatie

Redactie

Uitgelicht

Directe Import

De Europese Unie heeft strikte regels opgesteld om ervoor te zorgen dat alle ingevoerde producten, inclusief kleding, voldoen aan de vastgestelde veiligheidsnormen....

Nieuws

Verantwoord ondernemen en Directe Import

Naast productveiligheid, zijn er bestaande, aankomende en in ontwikkeling zijnde regels op het gebied van verantwoord ondernemen. Dit betreft zowel de...

Veilige producten

Zowel consumenten als bedrijven kunnen melding doen van onveilige producten via de productenmeldwijzer.nl. Wat jouw bedrijf moet doen voor de productveiligheid...

Op de agenda

22 oktober

Chemical training met specifiek aandacht voor leer, leren goederen

Afhankelijk van de voorkeur van de deelnemers, zal de voertaal tijdens de workshop Nederlands of Engels zijn. ​Depending on the preference of the participants, the language of instruction during the workshop will be Dutch or English (see...

21 oktober

Vervolg workshop verantwoord gebruik van chemicaliën in de productieketen met ZDHC certificaat

Na het succes van onze vorige introductie workshops over het verantwoord gebruik van chemicaliën in de productieketen organiseren we een vervolgworkshop in Zeist. Tijdens deze workshop gaan we in op:


Het toepassen van de...

Documenten

Productenmeldwijzer

Het is voor Nederlandse consumenten en ondernemers mogelijk om onveilige producten te melen op één gecentraliseerd platform. Voorheen was dit geregeld via vijf toezichthouders. Consumenten...