Transparantie & Communicatie

Modint draagt bij aan een transparante kleding, textiel, tapijt-sector en stimuleert en faciliteert een groot deel van haar leden hierbij. Inzicht in de keten, de sociale- en milieu impact van producten en transparantie hierover naar diverse stakeholders is van groot belang voor de sector. De textielketen is echter groots en complex. De productieketen van een artikel kan al verspreid zijn over vele locaties over de hele wereld. De verkoopkanalen zijn in deze digitale wereld omvangrijk en divers. Het is belangrijk voor bedrijven om op duidelijke en eerlijke wijze te communiceren over MVO uitdagingen en prestaties  zodat het ook loont aan de verkoopzijde.

Meer informatie Minder informatie

Redactie

Uitgelicht

Communiceren over MVO: 8 basis-tips

Is jouw bedrijf vanaf het begin aangesloten bij het convenant duurzame kleding en textiel? Dan is het belangrijk om te...

Nieuws

Controle duurzaamheidsclaims: kledingbedrijven aangeschreven door ACM

04-05-2021 - De Autoriteit Consument & Markt (ACM) begint een onderzoek naar misleidende duurzaamheidsclaims in de kleding-, energie-, en...

Kledingbedrijven vergroten transparantie met ondertekenen Transparency Pledge

26-02-2021 | Het aantal kleding- en textielbedrijven dat de Transparency Pledge onderschrijft, neemt opnieuw toe. De Bijenkorf, Essenza Home,...

Thema'sDossier CoronavirusAgendaWord lid