Transparantie & Communicatie

Modint draagt bij aan een transparante kleding, textiel, tapijt-sector en stimuleert en faciliteert een groot deel van haar leden hierbij. Inzicht in de keten, de sociale- en milieu impact van producten en transparantie hierover naar diverse stakeholders is van groot belang voor de sector. De textielketen is echter groots en complex. De productieketen van een artikel kan al verspreid zijn over vele locaties over de hele wereld. De verkoopkanalen zijn in deze digitale wereld omvangrijk en divers. Het is belangrijk voor bedrijven om op duidelijke en eerlijke wijze te communiceren over MVO uitdagingen en prestaties  zodat het ook loont aan de verkoopzijde.

Meer informatie Minder informatie

Redactie

Uitgelicht
22 juni

Hoe presteert uw merk op Social Media?

Waar we op social media eerst vooral updates met anderen deelden, kunnen we er nu ook volop...

Nieuws

Duurzaam kleren kopen: hoe verleiden we de consument?

15-03-2022 - Consumenten kunnen een grote rol spelen in verduurzaming van de kledingindustrie. Aan de hand van vier typen consumenten laat Hogescho...

Niet alles past iedereen: vier generaties Vlamingen over duurzame kleding

14-03-2022 - Wat is de houding van de Vlaming ten opzichte van duurzame mode? Onderzoekers aan de Hogeschool Thomas More peilden dit in een “Modemo...

Blogs

Duidelijk over duurzaam?

03-02-2022 - Deze week zagen we een uitzending van Radar waarin duurzaamheidsclaims in de kledingindustrie onder de...
Thema'sModint AcademyAgendaWord lid