Transparantie & Communicatie

Modint draagt bij aan een transparante kleding, textiel, tapijt-sector en stimuleert en faciliteert een groot deel van haar leden hierbij. Inzicht in de keten, de sociale- en milieu impact van producten en transparantie hierover naar diverse stakeholders is van groot belang voor de sector. De textielketen is echter groots en complex. De productieketen van een artikel kan al verspreid zijn over vele locaties over de hele wereld. De verkoopkanalen zijn in deze digitale wereld omvangrijk en divers. Het is belangrijk voor bedrijven om op duidelijke en eerlijke wijze te communiceren over MVO uitdagingen en prestaties  zodat het ook loont aan de verkoopzijde.

Meer informatie Minder informatie

Redactie

Uitgelicht

Modint en ImpactBuying werken samen aan transparante toekomst in kleding- en textielbranche

28-11-2022 - Modint en ImpactBuying hebben de handen ineen geslagen om meer transparantie in de kleding- en textielsector te creëren.

Nieuws

De kansen van duurzame mode in de retail

Uit onderzoek van het Next Fashion Retail project blijkt dat klanten wel degelijk geïnteresseerd zijn in duurzame mode. Daarom is het belangrijk...

Duurzaam kleren kopen: hoe verleiden we de consument?

15-03-2022 - Consumenten kunnen een grote rol spelen in verduurzaming van de kledingindustrie. Aan de hand van vier typen consumenten laat Hogeschool...

Blogs

Duidelijk over duurzaam?

03-02-2022 - Deze week zagen we een uitzending van Radar waarin duurzaamheidsclaims in de kledingindustrie onder de...

Documenten

Factsheets verantwoorde productie

In deze handige factsheets lees je meer over verantwoorde productie. Van de risico's en eisen voor sociale omstandigheden tot de impact van de meest gebruikte grondstoffen en hun duurzame...
1 document toegevoegd