Transparantie & Communicatie

Modint draagt bij aan een transparante kleding, textiel, tapijt-sector en stimuleert en faciliteert een groot deel van haar leden hierbij. Inzicht in de keten, de sociale- en milieu impact van producten en transparantie hierover naar diverse stakeholders is van groot belang voor de sector. De textielketen is echter groots en complex. De productieketen van een artikel kan al verspreid zijn over vele locaties over de hele wereld. De verkoopkanalen zijn in deze digitale wereld omvangrijk en divers. Het is belangrijk voor bedrijven om op duidelijke en eerlijke wijze te communiceren over MVO uitdagingen en prestaties  zodat het ook loont aan de verkoopzijde.

Meer informatie Minder informatie

Redactie

Een overzicht van het laatste nieuws.

Modint in gesprek met VVD-kamerlid over IMVO

18-10-2021 - Modint en INretail hebben onlangs een gesprek gehad met Jan Klink (VVD kamerlid) en Modint-leden Essenza Home, Just Brands,...

Dutch Sustainable Fashion Week legt focus dit jaar op de waarde van kleding

UPDATE 16-9-2021 - Dit jaar vindt de 8ste editie plaats van de Dutch Sustainable Fashion Week ( DSFW). Van 23 tot en met 29 september...

Modint & bAwear werken samen aan 'footprint-tool'

10-09-2021  - Duurzaamheid en transparantie zijn belangrijke pijlers in de bedrijfsvoering van alle bedrijven in de kleding- en textielsector....

Is je merk goed geregistreerd?

03-08-2021 - Een merk is kort gezegd een teken om waren en diensten te onderscheiden van die van anderen. De belangrijkste functie die een merk...

Transparantie over duurzaamheid belangrijk voor kledingsector

SOMO-Arisa publiceren rapport over dwangarbeid in Indiase spinnerijen – reactie Modint

31-05-2021 - Veel bedrijven in de...

Controle duurzaamheidsclaims: kledingbedrijven aangeschreven door ACM

04-05-2021 - De Autoriteit Consument & Markt (ACM) doet onderzoek naar misleidende duurzaamheidsclaims in de kleding-, energie-, en...

Kledingbedrijven vergroten transparantie met ondertekenen Transparency Pledge

26-02-2021 | Het aantal kleding- en textielbedrijven dat de Transparency Pledge onderschrijft, neemt opnieuw toe. De Bijenkorf, Essenza Home,...

ACM start met controle duurzaamheidsclaims 

09-02-2021 | Consumenten raken steeds meer geïnteresseerd in de impact van producten en diensten die ze afnemen en maken bewustere koopkeuzes...

Maak het verschil met transparante communicatie over duurzaamheid

Tijdens Dutch Sustainable Fashion Week 2020 vond op 28 september een business day plaats met verschillende events voor brand en winkels.. Ruim...

Modint partner Dutch Sustainable Fashion Week

Samen zetten we mooie stappen richting verantwoorde mode

Modint zet zich dit jaar samen met INretail in voor Dutch Sustainable...

Thema'sModint AcademyAgendaWord lid